vrijdag 13 juli 2007

Introductie

Welkom op deze blog. Een impulsieve try-out van mij om eens te zien hoe dat allemaal werkt met die weblogs. Verfijning en verbetering van de weblog komt dan nog wel.

Ik ben Raymond Volgers. Ik ben afkomstig uit Eindhoven (Nederland) en sinds 1998 woon ik in België. Ik ben daarheen gegaan om theologie te studeren aan de Evangelische Theologische Faculteit (http://www.etf.edu/) in Leuven. Daar heb ik eerst de driejarige opleiding theologie gevolgd, waarna ik de Masteropleiding theologie heb gevolgd en sinds september 2005 volg ik het doctoraatsprogramma en werk ik als AAP (assisterend academisch personeel) aan dezelfde onderwijsinstelling. Sinds september 2006 woon ik in Hasselt, waar ik naast mijn studie en werk in Leuven ook deeltijds werk in de Vrije Evangelische Gemeente 'De Zaaier' in Hasselt (http://www.dezaaier.org/).

Voor mijn studie ben ik de 'emergent conversation' aan het volgen, een wereldwijd opkomend dialoog waarin de vraag gesteld wordt hoe we gemeente kunnen zijn en gehoor kunnen geven aan de opdracht die Jezus ons geeft in een cultuur die bekend staat als de postmoderne cultuur. In deze weblog wil ik hier aandacht aan geven. Ik typeer mijzelf als een 'pilgrim on the move'. Ik ben op weg, altijd in beweging. Ik wil graag nadenken over belangrijke vragen--daarom studeer ik graag--maar ik wil mij ook actief inzetten in een plaatselijke gemeente om de Here te dienen--daarom werk ik graag in de gemeente. De pelgrimsmetafoor heeft mij altijd ontzettend gepakt. Ik ben theoloog, maar zoals Clark H. Pinnock en Robert C. Brow schrijven in hun boek Unbounded Love: A Good News Theology for the 21st Century (Downers Grove, IL: InterVarsity Press, 1994), wil ik voorstaan een "pilgrim theology, not a fortress theology" (p. 167). Daarbij is de blogtitel 'Pilgrim on the Move' geïnspireerd door een lied die mijn vader heeft geschreven, getiteld 'Pilgrims on the Move'.

Al zijn we immer op weg, 'on the move', toch doen we onderweg een hoop mooie en minder mooie ontdekkingen. In deze weblog wil ik af en toe een aantal van de ontdekkingen die ik zelf doe delen en we zien wel wat het wordt dan.


Geen opmerkingen: